78 days :) - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Jelle Visser - WaarBenJij.nu 78 days :) - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Jelle Visser - WaarBenJij.nu

78 days :)

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

11 Oktober 2013 | Mexico, León de los Aldamas

Tsja, daar zit je dan... wat voor speciaals is gebeurd in de afgelopen twee weken gebeurd... Ik wil wel graag een blog schrijven, zodat ik later ook wat heb om terug te lezen, maar alles gaat hier zo zijn gangetje. Mijn spaans wordt telkens beter, en ik praat al veel in het spaans en kan al langzaam over meer onderwerpen praten (papa, dit betekend niet dat jij minder spaans hoeft te leren, als jij hier komt verwacht ik tenmiste basisgesprekken met jou te kunnen voeren!). Voor de rest, er zijn een paar verandingen langzaamaan naar binnen geslopen.

Op school, in het begin deed ik nog wat, nu kan het me niet zo veel meer schelen. Voor sommige vakken zoals wiskunde ben ik wel bezig met de stof, omdat ik de enige van de klas ben die een exchange student is, en de rest moet wel goede cijfers halen. Dan leg ik het dus wel wat uit en praat ik over wat andere dingen. Voor scheikunde doe ik helemaal niks meer, ik zit meestal met me rug naar het bord, op mijn mobiel of te klooien met anderen, en het boeit de lerares helemaal niks, toppie! Soms besteed ik die tijd wel nuttig hoor, zoals bijvoorbeeld spaans huiswerk. En spaans is ook het enige vak waar ik me wel echt voor inzet en ik veel aandacht aan geef.

Ik heb voor deze blog echt weinig inspiratie, in tegenstellig tot de vorige, die allemaal nog wel best te doen waren... Ik speel iedere football wedstrijd weer wat meer, ook altijd leuk :) En nog steeds ieder weekend weer een feestje, dit weekend ben ik maar uitgenodigt voor 3 feestjes, wat erg weinig is, meestal wel wat meer.

Ook proberen vera en ik te plannen dat wat exchangers uit morelia hier heen komen, maar het blijkt maar weer dat lang niet iedereen het organisatorisch talent van de nederlanders heeft, want het gaat niet erg soepel. Het zou wel leuk zijn als het nog lukt, en dan gaan we misschien ook nog wel een ander stadje bezoeken.

En over twee weken gaan we naar Ixtapa. Ixtapa is een van de prachtige badplaatsen die mexico heeft, en wat is toevallig nou op de eerste dag dat we daar zijn, ja hoor, mijn verjaardag :) Dus met mijn verjaardag op een prachtig strand, met alle exchangers uit het district, dat zal wel een vette verjaardag worden :)

Ik heb mijn visa nog steeds niet, maar als het goed is binnen twee weken. Ik heb mijn vingerprints al afgegeven en dan zou het nog zo'n twee weken duren. Op de immigratie na zijn de meeste dingen hier in mexico verbazend goed geregeld! De rotary heeft alles op een rijtje, zo weet ik al mijn gastgezinnen al, en is alles goed geregeld. Alle gastouders in leon houden wat contact, zo gingen mijn ouders voor een weekend weg, en bleef ik in leon voor een feestje, een belletje, en het was geregeld dat ik bij sebastian kon blijven slapen. Het gaat allemaal heel soepeltjes hier, en dat is toch wel fijn. Ook al zijn de meeste mexicanen alles behalve punctueel, meestal is mijn moeder ruim op tijd om mij op te halen, en anders meestal maar een paar minuten wachten, als ik wat eerder klaar ben met school kan ik vaak ook wel een lift naar huis vinden.

Iedere keer als ik iets aan het schrijven ben dat denk ik aan iets anders noemenswaardigs, maar dan als ik klaar ben met dat topic, dan ben ik het weer vergeten...

Ohja, het weer... het weer is nog steeds raar hier, soms 30 graden, dan valt het met bakken uit de hemel, welkom in mexico... Na school ga ik ook regelmatig ergens naartoe, en zo was ik gister naar het park, want het is lekker weer! wooh! Ook is mijn kapsel weer even wat korter, het werd wel erg lang. Geen foto's deze keer, omdat ik ze maar niet maak... :/ volgende keer misschien.

Ik heb al een paar steden in de omgeving bezocht, sommige met het voetbalteam (dan zag ik voornamelijk de club) en de anderen met familie of rotary. Hopenlijk gaan we binnekort ook met rotex naar een andere stad.

Mijn geld werkt nog steeds niet, ik heb nog niet geprobeerd om geld over te maken naar mijn rotary pas, en pinnen lukt hier niet voor een of andere reden. Zelfs al vind ik een maestro automaat, dan nog lukt het niet... (tips?) Ik overleef echter op rotary geld (900$/m) en mijn ouders als mijn geld op is.

Afgelopen weekend heb ik rosie (ze komt uit australie) haar ouders ontmoet die hier zijn voor 3 weken. Erg leuke mensen, ze gaan een weekje met rosie rondreizen, en twee weken zelf.

Veel exchangers hier komen al wat aan, (3,4 een zelfs 6 kilo) en dan ben ik er nog... 2 kilo afgevallen... :/ ach, aan het eten licht het in ieder geval niet. Ik ben af en toe wat ziekjes, nu wat verkouden, misschien dat dat mijn eetlust aantast, ik weet het niet.

Voor de mensen die trouwens dachten dat mexico zo onveilig was, ik heb nog niks onveiligs mee gemaakt, al zit ik wel in het veilige deel van een erg veilige stad, maar alsnog, ik voel me hier best op mijn gemak als ik ergens rond loop, ook omdat ik nu ondertussen een basisgesprekje kan voeren in het spaans.

Ik denk dat dat het is voor vandaag, waarschijnlijk is de volgende weer over een week of twee, en dat heb ik waarschijnlijk zat verhalen over Ixtapa en mijn verjaardag :)

  • 12 Oktober 2013 - 10:58

    Maaike :

    zero fucks are given this day

  • 12 Oktober 2013 - 11:44

    Anton:

    Hoewel er niet te schrijven valt heb je weer een leuk verhaal bij elkaar gekregen. Zo krijgen we hier toch een indruk van hoe het jou daar vergaat. Wees gerust, ik zal mijn best gaan doen op het Spaans.

  • 12 Oktober 2013 - 11:59

    Loekie:

    Jelle, ik weet misschien wat er met je pas aan de hand is. Je moet hem misschien omzetten naar "wereldpas" kan je doen door in te loggen naar je bank . Wij hadden dat probleem hier in Bonaire aanvankelijk ook. Wij zitten in dezelfde tijdzone, leuk toch. Wel een beetje beter je best doen op school hoor!
    Loekie

  • 12 Oktober 2013 - 19:51

    Marijke:

    Hoi Jelle,
    Leuk weer van je te lezen...en probeer het maar niet te gewoon te vinden, en stil te staan bij hoe leuk je het hebt;)
    Groetjes Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, León de los Aldamas

México YEP

Mijn uitwisselingsjaar naar México!

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

Het einde

20 April 2014

Queretaro y semana santa!

17 April 2014

Snelle Update

01 Maart 2014

Ruta Maya!

23 Januari 2014

Back to school!
Jelle

Na deze blog ooit gebruikt te hebben voor mijn uitwisseling in México na de middelbare school, wek ik 'm nu opnieuw tot leven nu ik weer terug keer naar México om daar aan de universiteit te studeren. Deze keer zal het echt studeren zijn, niet voor spek en bonen, en daarna zal ik rond gaan reizen in latijns amerika voor onbepaalde tijd.

Actief sinds 06 Juli 2013
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 46036

Voorgaande reizen:

30 December 2018 - 31 December 2021

Study Monterrey/reizen latinoamerica

25 Juli 2013 - 01 Juli 2014

México YEP

Landen bezocht: