Queretaro y semana santa! - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Jelle Visser - WaarBenJij.nu Queretaro y semana santa! - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Jelle Visser - WaarBenJij.nu

Queretaro y semana santa!

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

20 April 2014 | Mexico, León de los Aldamas

Hallo luitjes,

Zoals aangekondigt is hier dan mijn grotere blog. Ik wou het gister al doen, maar ik zit wel in México, en mañana, mañana, dus deed ik eigenlijk niks nuttigs gister, en dan moet ik het vandaag doen. Het was wel een hele tijd terug sinds mijn laatste blog, volgensmij was mijn laatste over Ruta Maya. Sinds dat zijn 2 reisjes geweest, en een paar nieuwe veranderingen.

Na ruta maya werd onze houding naar de school een stuk ontspannener, we gingen niet meer naar alle klassen, en maakten ons niet druk, maar dat is okee met de school. Degene die de exchangers begleid die weet dat het onze laatste paar maanden is, dus het is wel goed. Ook is er een nieuw meisje uit Duitsland bij de exchangers hier gekomen. Ze zat eerst in Venezuela, maar met al het gevaar daar werd besloten dat de exchangers daar weg moesten. Veel gingen terug naar huis, maar een paar naar andere landen. Mijn club hier wou er nog wel eentje bij, en daarom hebben we Hannah nu. Lijkt me voor haar ook wel een leuke ervaring, want dan kan ze nu in ieder geval het beste spaans leren en het lekkerste eten eten :) We hebben alleen niet zo heel veel contact met haar, omdat na 1 weekje ze al op haar ruta maya ging, ze ging met een ander district, zodat ze nog wel lekker wat te zien kon krijgen van Mexico, daarna semana santa, waar iedereen op vakantie ging, etc etc... Maar we hebben nog een maandje of 2 om haar te leren kennen, maar sommige anderen hier zijn super goede vrienden, en ik weet niet of ik haar zo goed zal leren kennen.

Maargoed, ook hadden we in April een rotary meeting in Queretaro, een XL conferentie, waar wij dan ook even het district er lekker internationaal uit moesten laten zien. En wij hadden tijdens ruta maya al een dansje goefend, en wat gezongen, maar dat laatste was niet zo'n succes, maar dat gingen we daar dus doen. Eerst gingen we het dansen doen, de jongens in jeans en een blauw shirt dat ze ons gaven, en de dames met een super lelijk bloemenshirt en rode leggings... over dat laatste niks te klagen natuurlijk ;) Na het dansje begonnen de brasilianen (pinches locos! :D) te springen en te schreeuwen, en iedereen begon mee te doen, en omdat we dat grotendeels op een van de houte platen van het podium deden, brak het... Goede indruk maken, sloop het podium, hell yeah! Maargoed, snel vna het podium af rennen, en doen alsof niks gebeurd was. Volgende dag wat zingen, we hadden blaadjes met de lyrics, dus dat ging best okee... Ook gingen we allemaal iedereens shirt beschrijven, of in mijn geval (omdat ik mijn shirt vergeten was) mijn nederlandse vlag. Allemaal erg leuk uitgepakt, en dat gaat zeker op mijn muur. Die avond gingen we naar een formeel bal, dat een enorm saaie boel was. De muziek was slecht en oud, we mochten niks drinken, en er was niks te doen... Maargoed, volgende dag op naar huis.

Daarna hadden we nog een week school, maar omdat de ouders van Julia (een meisje uit polen, die dicht bij mij woont, en mijn familie was haar 1ste familie) kwamen op dinsdag, ging ik gezellig met hun mee. Woensdag ging ik echter wel naar school, maar donderdag gingen we rond kijken in Guanajuato, een prachtige stad, waar ik pas een keer eerder geweest was, en een bloemenfeest was. En later die avond lekker naar de club. We hadden het hotel recht tegeneovr de club, dus dat was allemaal heel relaxt. Volgende dag lichtjes brak terug naar leon, en dat was mijn schoolweek!

En toen was het semana santa. Een week vakantie, en wij gingen lekker naar het strand. Vallarta! Ik spendeerde mijn eerste week daar ook al, en had het toen erg naar mijn zin, en nu met mijn 3e familie nog een keer. We zaten in een villa naast het strand, en het was heel relaxt. Meestal sliep ik tot een uur of 12, ging ontbijten, en dan ging ik naar het strand en hadden we een paar drinkjes. Op maandag gingen we naar de club, wat toch wel even beter was dan met mijn eerste familie, nu konden we makkelijk naar binnen, gratis fles, en ik kon uit tot wanneer de muziek ophield, ipv tot 3 uur ofzo. Toen op woensdag zouden we gaan vissen, en chillen op een boot, maar er was een foutje gemaakt, en we konden geen boot meer krijgen. Toen gingen mijn ouders maar een lekkere strandwandeling maken, en ze kwamen daar een landingsplaats van een skydive ding tegen, en hadden een praatje. Toen later besloten we dat we de volgende dag een skydive zouden gaan doen! Dit was altijd al op mijn bucket list, dus dat was wel super vet! toen we daar aankwamen zouden 2 van ons een externe cameras hebben (gastjes die met een kamera op hun helm met ons mee sprongen, om alles te filmen) en 2 polskameras, ik en enrique hadden de mazzel dat we een externe hadden... Toen pakjes aan, en in het vliegtuig! Langzaam stegen we op, en kregen we een beter en beter uitzicht... uiteindelijk waren we in de dropzone, op zo'n 5km hoogte, en sprongen we uit het vliegtuig! Het was super vet, met zo'n 200km/u naar beneden storten, en daarna met de parachute ook nog best snel naar beneden. Beneden was mijn hart nog aan het racen voor een redelijke tijd. Toen lekker even uitrusten van de sprong, en die avond weer naar de club, we gingen met een vriend van me zus, die behoorlijk wat mensen kent, dus lekker VIP en alles gratis, dat is toch wel meer in mexico dan in nederland. Als je de juiste mensen kent kun je alles doen. Rond een uur of 8 lagen we lekker te slapen, en hadden we nog 2 daagjes om lekker uit te rusten, en toen gingen we weer terug naar huis.

Nu heb ik alleen nog maar 8 daagjes school, en dan is het allemaal al weer voorbij. Het gaat allemaal super snel. Ik zit hier nu al bijna 9 maanden, en tijd vliegt! In het begin ging het allemaal niet zo snel, nu doe ik even me ogen dicht, en er is weer een maand voorbij. Ik wil niet weggaan uit mexico, ik heb het hier enorm naar mijn zin, maar in nederland wachten me ook weer leuke nieuwe avonturen. Alles op zijn tijd dan maar.

Adiós!

  • 21 April 2014 - 19:37

    Bettinadejong :

    Klinkt super Jelle! Geniet van je laatste maanden!

  • 21 April 2014 - 22:22

    Marijke:

    Hoi Jelle,
    Leuk verslag. Super dat je er zin goede tijd hebt!!
    Marijke

  • 25 April 2014 - 08:33

    Anton:

    Leuk verslag, ik lees hem nu pas omdat de melding in de spam was gekomen. Voor mij nog een paar nachtjes en ik en bij je. Spannend.
    Anton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, León de los Aldamas

México YEP

Mijn uitwisselingsjaar naar México!

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

Het einde

20 April 2014

Queretaro y semana santa!

17 April 2014

Snelle Update

01 Maart 2014

Ruta Maya!

23 Januari 2014

Back to school!
Jelle

Na deze blog ooit gebruikt te hebben voor mijn uitwisseling in México na de middelbare school, wek ik 'm nu opnieuw tot leven nu ik weer terug keer naar México om daar aan de universiteit te studeren. Deze keer zal het echt studeren zijn, niet voor spek en bonen, en daarna zal ik rond gaan reizen in latijns amerika voor onbepaalde tijd.

Actief sinds 06 Juli 2013
Verslag gelezen: 435
Totaal aantal bezoekers 45851

Voorgaande reizen:

30 December 2018 - 31 December 2021

Study Monterrey/reizen latinoamerica

25 Juli 2013 - 01 Juli 2014

México YEP

Landen bezocht: