Foto's - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Jelle Visser - WaarBenJij.nu Foto's - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Jelle Visser - WaarBenJij.nu

Foto's

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

05 September 2013 | Mexico, León de los Aldamas

Hello allemaal!

Ik heb weer wat gedaan, en heb ook foto's gemaakt! wooh! en die zet ik dan graag even op het internet, zodat jullie wat kunnen zien, en dat ze veilig zijn als mijn computer opeens instort, wat toch best zou kunnen, met de oude antivirus en watniet :)

Zaterdag (deze zaterdag had ik ook al met de vorige blog gehad, maar dit had ik niet gemeld)
We hadden een meeting met memo (vice chairman) en alle andere exchange students, en gingen voor een wandeling om het park. Best een mooi park, het meer is nu gelukkig ook vol! In het begin probeerde memo ons nog aan te zetten om te joggen, maar na zo'n 15 minuten gaf iedereen het op. Was wel leuk, even een uitje met de exchange students, en daarna naar memo's huis voor lunch.

Daarna een weekje school, een paar keer met wat exchange students en anderen naar de mall geweest. Toen kwam het moment dat we manolo naar het vliegveld brachten (donderdag)... Toch wel raar, hij nam me op sleeptouw, liet me leon zien, en nu begon hij aan zijn eigen avontuur, op naar belgie!

Dan weer een weekje school, veel football training, tacos wezen eten met mensen, en toen weer weekend. Ik ging naar een feest waar ik Jose ontmoete, hij was net naar duitsland op exchange geweest, en hij gaat hier de eerste rotex starten!

Alles gaat een beetje zijn gangetje... Mijn spaans wordt langzaam beter, mijn ouders praten nu bijna alleen maar spaans tegen me, en ik begrijp het meeste.

Afgelopen weekend zijn we naar Guanajuato geweest, een stad dichtbij (zie kaart) en het was heel mooi! het is echt een oud stadje, met een heel oud europeese look. Me vader heeft daar gestudeerd, dus hij kon ons rondlijden. Jammergenoeg zijn we niet naar de club geweest, die daar wel leuk schijnt te zijn. Het standbeeld (een van de foto's) is de vent die de revolutie tegen de spanjaarde startte (dat startte dus in guanajuato) en dat vinden ze best wel tof.

Zaterdagavond een verjaardagsfeestje van jennie, een meisje die naar denemarken op exchange geweest is, en dan zijn we ongeveer hier...

laatste fototje is mijn football gear

adios amigos

  • 05 September 2013 - 10:56

    Marijke :

    Hi Jelle,

    Leuk weer een verslag en foto's! voor jou wordt het al gewoon, maar vertel ons eens over Mexicaanse bijzonderheden... Verschillen de mensen veel van ons, nuchtere Hollanders?? Is er veel Invloed van de Vs?
    Marijke

  • 05 September 2013 - 10:56

    Marijke :

    Hi Jelle,

    Leuk weer een verslag en foto's! voor jou wordt het al gewoon, maar vertel ons eens over Mexicaanse bijzonderheden... Verschillen de mensen veel van ons, nuchtere Hollanders?? Is er veel Invloed van de Vs?
    Marijke

  • 06 September 2013 - 01:30

    Loekie Scheepstra:

    Hallo Jelle.
    Zo te lezen heb je het prima naar je zin.
    Het is even wennen dat je het over mijn ouders hebt, terwijl dat twee wildvreemde mensen zijn. Het idee hierachter is geweldig en het feit dat je Spaans zo goed gaat is een pluspunt voor de rest van je leven.
    Leuke foto,s ook.
    Lieve groet vanuit Bonaire
    Loekie

  • 06 September 2013 - 15:55

    Anton:

    Hai Jelle
    Ik ben blij van je te horen dat het zo goed gaat: veel feestjes, veel contacten, veel van Mexico zien en Spaans dat goed gaat. Die laatste 2 zullen mij goed van pas komen als ik je kom opzoeken. Ik heb nog weinig aan mijn Spaans gedaan, maar dat gaat nog komen.
    Ik ben vanmorgen teruggekomen uit Zwitserland. Daar heb ik net 5 dagen op de gletsjers gelopen. Heerlijk, bijna net zo warm als daar in Mexico :-).
    Liefs, Anton

  • 09 September 2013 - 15:03

    Gonnie En Gerrit Visser:

    Hoi Jelle,
    Fantastisch wat je daar allemaal meemaakt. Zo te lezen gaat het je goed af en heb je het bij je gastgezin ook goed. Leuk dat je ook wat foto's stuurt.

    Groetjes, Gonnie en Gerrit

  • 20 September 2013 - 19:30

    Els En Jan:

    Hoi Jelle.
    Leuk verslag en mooie foto's. Zo te horen heb je niet veel last van heimwee.
    Het gezin waar je verblijft is niet bepaald onbemiddeld, al die huizen en niet van die kleintjes ook!
    Wat zal dat wennen zijn als je weer thuis komt in dat nederige stulpje. Het ga je goed we volgen je op de voet.

    Doeg Els en Jan

  • 23 September 2013 - 15:49

    Loekie:

    Hoi Jelle. Heb weer van je verhaal en de foto's genoten.
    Hoop dat je computer het volhoudt, kan je er geen goeie virusscanner opzetten, dat moet toch mogelijk zijn.
    Die ene foto van palm en meer op de achtergrond heeft wel wat weg van Bonaire, maar zulke leuke stadjes hebben wij hier niet.
    Liefs Loekie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, León de los Aldamas

México YEP

Mijn uitwisselingsjaar naar México!

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

Het einde

20 April 2014

Queretaro y semana santa!

17 April 2014

Snelle Update

01 Maart 2014

Ruta Maya!

23 Januari 2014

Back to school!
Jelle

Na deze blog ooit gebruikt te hebben voor mijn uitwisseling in México na de middelbare school, wek ik 'm nu opnieuw tot leven nu ik weer terug keer naar México om daar aan de universiteit te studeren. Deze keer zal het echt studeren zijn, niet voor spek en bonen, en daarna zal ik rond gaan reizen in latijns amerika voor onbepaalde tijd.

Actief sinds 06 Juli 2013
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 46025

Voorgaande reizen:

30 December 2018 - 31 December 2021

Study Monterrey/reizen latinoamerica

25 Juli 2013 - 01 Juli 2014

México YEP

Landen bezocht: