Football! - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Jelle Visser - WaarBenJij.nu Football! - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Jelle Visser - WaarBenJij.nu

Football!

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

22 Augustus 2013 | Mexico, León de los Aldamas

Hallo allemaal!

Dit wordt een wat kortere blog, maar ik heb even niks te doen, dus ik schrijf er wel eentje... het is 9 dagen sinds mijn laatste blog, en sindsdien heb ik niet heel veel nieuws gedaan. Ik ben meer naar school geweest, en Ik had wat feestjes. Op school heb ik 7 vakken:
Wiskunde (Calculus)
Scheikunde
Spaans
Emprendador (bedrijfdingen)
Escenarios (VN naspelen)
Economie (gemengd met maatschappijleer)
Basketbal (gym)

spaans is veruit het meest uitdagend.
Vandaag had ik voor het eerst calculus, daarvoor had ik math 1, 1e semester, dat was ongeveer basischoolniveau, nu heb ik calculus met mensen van het 5e semester, en dat is wat beter :) nog steeds niet heel lastig, maar wel wat anders.

Scheikunde is ook raar... ik heb nog geen enkele keer scheikunde gedaan, alleen maar machten van tien en omrekenen van dingen naar andere eenheden. Vandaag moesten we naar het lab, maar zelfs daar gingen we alleen dingen meten en dan omzetten... weinig echte scheikunde dus.

Economie is niet zo leuk, maar wel gezellig :)

Oh, en de paninis op school zijn erg lekker en goedkoop :) (30$)

Vrijdag hadden we een groot feest hier, en zaterdag gingen we naar het 2e huis in de bergen, waar wij een ander huis huurden met een paar goede vrienden van manolo, en nog een feestje hadden :) Zondag gingen we naar het andere huis omdat het warm was en we een zwembad wouden :)

En vandaag had ik ook mijn eerste (american) football training, en het was best vermoeiend, 2,5 uur lang sprinten en lopen en whatever, dus nu ben ik moe en heb ik spierpijn.... Maar ik ga waarschijnlijk wel bij het football team, het was wel leuk en gezellig :)
dat was het wel ongeveer, tabee, en ook geen foto's deze keer

  • 22 Augustus 2013 - 08:35

    Anton:

    Hai Jelle,
    Leuk verslag. Gelukkig kan je je nog uitleven bij football. Verder klinkt het alsof school niet erg leuk is. Natuurlijk moeilijk door het grote verschil tussen jou niveau en je kennis van Spaans. We hebben hier de eerste contacten met Tenley al gehad. Dankzij jou ervaringen kijken we nu anders tegen het contact met haar aan. We spreken (wat meer) Engels. In elk geval in het begin.
    Hoe gaat het met jou Spaans?
    Anton

  • 22 Augustus 2013 - 14:21

    Rick:

    30 dollar voor een panini vind ik opzich best veel...ene, spaans is toch niet zo'n moeilijke taal *ahum*?? veel plezier nog daar.

  • 22 Augustus 2013 - 14:54

    Jelle:

    Nee, 30 pesos, ze gebruiken het dollarteken ook daarvoor. En school is leuk hoor, sommige dingen zijn wat minder maar Ik heb altijd wel lol met mijn klasgenoten :)

  • 22 Augustus 2013 - 16:17

    Maaike:

    haha cool ga je american football leren?? awesome, met van die enorme schouderpakjes ook?;p

  • 22 Augustus 2013 - 17:47

    Marijke:

    Hoi Jelle,
    Het klinkt alsof je al aardig gewend bent geraakt. Ik zou graag om een hoekje komen kijken op school of op het sportveld.. Heb je ook nog de bergen verkend?
    Marijke

  • 26 Augustus 2013 - 21:38

    Renate:

    Hoi Jelle,
    het klinkt allemaal geweldig, leuk om via jouw verslagen en de foto's een blik in jouw 'nieuwe leven' te kunnen werpen. Zo te zien heb je het goed getroffen.Spierpijn al over???
    Veel plezier verder.
    Renate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, León de los Aldamas

México YEP

Mijn uitwisselingsjaar naar México!

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

Het einde

20 April 2014

Queretaro y semana santa!

17 April 2014

Snelle Update

01 Maart 2014

Ruta Maya!

23 Januari 2014

Back to school!
Jelle

Na deze blog ooit gebruikt te hebben voor mijn uitwisseling in México na de middelbare school, wek ik 'm nu opnieuw tot leven nu ik weer terug keer naar México om daar aan de universiteit te studeren. Deze keer zal het echt studeren zijn, niet voor spek en bonen, en daarna zal ik rond gaan reizen in latijns amerika voor onbepaalde tijd.

Actief sinds 06 Juli 2013
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 46023

Voorgaande reizen:

30 December 2018 - 31 December 2021

Study Monterrey/reizen latinoamerica

25 Juli 2013 - 01 Juli 2014

México YEP

Landen bezocht: