Bergen & chillen - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Jelle Visser - WaarBenJij.nu Bergen & chillen - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Jelle Visser - WaarBenJij.nu

Bergen & chillen

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

12 Augustus 2013 | Mexico, León de los Aldamas

En week drie is al weer begonnen! 3 dagen geleden al zelfs! Met me vorige blog was ik net terug uit vallarta, nu ben ik net terug uit een huis in het zuiden, waar iets meer heuvels zijn dan hier. Maargoed, bij het begin beginnen.

Donderdag kwamen we terug uit vallarta omdat manolo (mijn gastbroer) vrijdag naar mexico moest voor zijn visum. Vrijdag stond ik lekker rond een uur of 11 à 12 op. We gingen toen naar de country club om even te ontbijten (zie foto's). Het was de familie van mijn vaders kant, en we gingen naar oma (zijn moeder dus). Toen we daar aan kwamen pakte ze meteen een grote foto waar heeel veel mensen op stonden. Het waren zo'n 60 mensen of meer, en dat was allemaal familie, 4 generaties om precies te zijn. Dat ging ze allemaal even leuk aanwijzen, en na niet al te lang, kon ik al niet meer volgen wie bij wie hoorde. Daarna kreeg ik een tour door het huis. Ze had heel veel versierseltjes verzameld op al haar reizen, en ze was ook een paar keer in amsterdam geweest, dus er hingen ook wat nederlandse dingetjes.

Na een tijdje kwam er langzaam meer familie binnendruppelen. We zaten gezellig in het zonnetje een biertje te drinken toen het tijd werd voor lunch. Lunch is hier dus de grootste maaltijd van de dag, en ze brachten dan ook grote schalen met eten naar buiten. Het eten was, zoals bijna altijd hier in mexico, erg lekker, en toen gingen we weer verder met de orde van de dag. Er was een neef en een nicht die ook al op exchange geweest waren. Dat was wel wat langer geleden, in 1999 en 2002 geloof ik. En ze waren naar oosterijk en duitsland geweest, toch hielden we de voertaal maar lekker op engels.

De volgende dag, zaterdag, gingen we naar een huis van hun in de bergen. Het was zo'n 45 minuten rijden, en we kwamen aan bij een dorpje vol met rijkelui huizen. De meeste waren niet zo groot, maar het waren allemaal 2e of 3e huizen. Ons huis daar is een van de kleinere, maar we gingen snel naar wat buren, die erg goede vrienden waren. Na even gebabbelt te hebben zeiden ze dat als ik midden in de nacht wou zwemmen in hun zwembad of daar pizza wou eten, dat ik dat gerust kon doen. We gingen echter op een sightseeing tour, en daar heb ik ook wat fototjes gemaakt! Toen dat klaar was gingen we wat eten, en rustig even chillen, waarna we toch echt, jawel, aan de pizza gingen. Echte steenoven pizza, genieten!

De volgende dag zou de laatste dag daar zijn, we reden weer wat rond (we hadden de van gepakt). We gingen lekker van mooi uitzicht naar mooi uitzicht. Toen werd uiteindelijk toch besloten om nog een dag langer te blijven, ook al ging de rest allemaal al weg. Dus toen deden we maar een spelletje met de familie en keken we een film. De volgende ochtend heel vroeg weer terug!

Maandag tot en met woensdag sliepen we uit, en dan zochten manolo en ik wat van zijn vrienden op. Donderdag had ik afgesproken met wat exchangers, en toen konden we even leuk kennis maken! We spraken af in de mall, we aten wat, liepen wat rond en praatte wat. Niet iedereen was er, maar het was wel gezellig. Vrijdag moest ik al om 9 uur op TEC zijn, om mijn rooster op te halen en een rondleiding door de school te krijgen enzo. Nu waren wel alle exchangers er, en tijdens de spaanse speech waar de meeste weinig van begrepen, zaten we gezellig te praten. Later die dag hebben we overal post-its met de naam in het spaans op geplakt.

Zaterdag gingen we naar een ander huis dat ze hebben ten zuiden van leon, en dat is een grote verzameling huizen, met een gedeeld zwembad en tuinhuis. Alle huizen daar zijn van familie van mijn vaders kant. Die avond gingen we naar een voetbalwedstrijd van leon-morelia. Het regende, het voetbalniveau was niet zo hoog en het werd 0-0. Ondanks dat leon 2x zoveel inwoners heeft als amsterdam is de voetbalclub toch wel wat minder. Ach, het was wel leuk om eens een voetbalwedstrijd live te zien!

Terug naar het huis, via een tacostand natuurlijk, want we hadden honger! Vandaag hadden we een beetje gezeten, spelletjes gedaan en ik heb een paar baantjes getrokken, en toen uitendelijk, terug naar huis.

Morgen is mijn eerste schooldag, en ik moet al om 8.30 beginnen! :O
Ik heb er best zin in, ik zit met 12 andere exchange students op school en zit bij sommige klassen met een paar, sommige met alle, en soms met geen andere exchange students in de klas. Morgen begint dus ook mijn spaanse les (dat heb ik iedere dag, 80 minuten) en dan zou mijn spaans dus snel beter moeten gaan!

Ik heb nu ook redelijk wat foto's, van het huis, van het eerste weekend in de bergen en wat in leon, de beschrijving moeten jullie er zelf maar bij bedenken!



  • 12 Augustus 2013 - 05:37

    Vera:

    Sounds good! Leuk om jou verhalen uit dit geweldige land ook te lezen. Sterkte met het vroege opstaan morgen, ik ga naar het vliegveld om Monse weg te brengen en dan mag ik dinsdag nog iets vroeger opstaan. Hopelijk kan ik snel een keer naar Leon komen ( the happy city), dus hasta luego

  • 12 Augustus 2013 - 09:26

    Anton En Marijke:

    Hai Jelle
    Leuk om zo snel weer een blog van je te lezen. Wat doe je daar veel. Je gaat van het ene huis naar het andere, dat wordt straks wel weer even afkicken. Mooi dat je straks Spaanse les krijgt, dat gaat vast sneller als met je post-it's. Veel plezier daar op school.
    Liefs, Anton en Marijke

  • 12 Augustus 2013 - 10:49

    Maaike:

    jelleee! leuk hoor, luxe facking shit in je foto's! iedereen in de klas vindt je vast heel cool want je bent lang en bleek dus dat komt wel goed, ook zonder exchangers!:D

  • 12 Augustus 2013 - 11:14

    Saranke:

    Hey, leuk hoor! Hoe meer ik lees over je leventje daar, hoe banger ik ben dat je als bekakt jongetje terug kom ;) geniet er nog maar van voordat je weer terug moet naar je sobere leventje hier!

  • 14 Augustus 2013 - 21:20

    Gonnie En Gerrit:

    Fantastische verhalen allemaal. Je bent lijkt me in een redelijk luxe omgeving terecht gekomen. Heel veel succes met je school en je spaanse les. Zijn de meisjes daar mooi?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, León de los Aldamas

México YEP

Mijn uitwisselingsjaar naar México!

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

Het einde

20 April 2014

Queretaro y semana santa!

17 April 2014

Snelle Update

01 Maart 2014

Ruta Maya!

23 Januari 2014

Back to school!
Jelle

Na deze blog ooit gebruikt te hebben voor mijn uitwisseling in México na de middelbare school, wek ik 'm nu opnieuw tot leven nu ik weer terug keer naar México om daar aan de universiteit te studeren. Deze keer zal het echt studeren zijn, niet voor spek en bonen, en daarna zal ik rond gaan reizen in latijns amerika voor onbepaalde tijd.

Actief sinds 06 Juli 2013
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 46026

Voorgaande reizen:

30 December 2018 - 31 December 2021

Study Monterrey/reizen latinoamerica

25 Juli 2013 - 01 Juli 2014

México YEP

Landen bezocht: