Nuevo año y veracruz! - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Jelle Visser - WaarBenJij.nu Nuevo año y veracruz! - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Jelle Visser - WaarBenJij.nu

Nuevo año y veracruz!

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

05 Januari 2014 | Mexico, León de los Aldamas

Weer een tijd sinds de laatste blog! En er is veel gebeurd sindsdien.
Het is nog steeds vakantie, maar ik heb nog maar een weekje over.

Laten we beginnen met kerst!
Kerst vierde ik hier niet heel groot. Op kerstavond wisselde wat kadootjes uit, en daarna lekker eten :) De volgende dag zouden we naar familie in Irapuato gaan, maar mijn ouders gingen naar een mis, en daardoor hadden we geen tijd meer. De volgende dag gingen we mijn zus ophalen van het vliegveld. Ze was met de universiteit in Cannada geweest voor een paar maanden, en nu kwam ze weer terug. Nadat we haar opgehaald hadden gingen we een grap uithalen met haar vriendje. Die dacht namelijk pas dat ze terugkwam ergens in januarie.
Hij zou mee gaan op de reis die we gingen maken, en daarom vroegen we hem om alvast even ze koffers te brengen. Lea (mijn zus) verstopt in de kast, doen alsof we met haar aan het praten waren, en toen sprong ze tevoorschijn... Het leek alsof zijn ogen uit z'n kassen gingen vallen :)

De volgende dag zouden we dus op reis gaan, en niet alleen met mijn familie, maar ook met mijn volgende gastgezin en nog een 3e familie. Die vaders zijn allemaal goede vrienden sinds kindertijd, en dat is ook wel te merken. Voorderest ook nog een meisje uit Brazil (Fernanda) die samen met enrique (mijn volgende gastbroer) op uitwisseling in de states was, en nu voor een paar weekjes in Mexico werkt. En ook nog een jongen uit canada (michael), die bij mijn volgende familie op uitwisseling was 3 jaar geleden. michael kwam echter later naar ons toe

Toen de volgende dag om een uur of 7 op pad. We gingen eerst naar DF (Mexico stad) om naar de piramides te kijken. Ik was daar twee weken eerder al geweest. Met een reis met de rotary. Nog een keertje was echter niet erg. Toch was er nu wel een ding anders... REGEN! er was zowaar regen in Mexico. Maargoed, we gingen toen naar een ding waar ze uitlegden hoe ze mezcal (een typische drank van aguave) maakten. Toen eindelijk wat eten en doorreiden naar Puebla, de stad waar we voor een paar dagen zouden verblijven. Het was echter laat en donker, en het was wel even zoeken.

De volgende dag stonden we (me broertje, het vriendje van me zus en ik) vroeg op om even wat baantjes te trekken voordat we gingen ontbijten... daarna gingen we de prachtige stad Puebla ontdekken, we reden wat rond, liepen door puebla, huurden een gids hier en daar, en aten wat. Op een gegeven moment kwamen we terug van een kerk, en waren we aan het wandelen naar de auto. Ik was even wat aan het praten met mijn toekomstige broers en zussen, toen ik toch maar besloot om naar me ouders te gaan omdat die vast aan het wachten waren. Toen ik bij de plaats aankwam waar de auto was, was die er niet... Geen zorgen dacht ik, ik ga wel terug naar de andere familie, daar pas ik er vast wel bij. Jammer genoeg, waren die ook al vertrokken. Ik liep dus maar wat rond, in de hoop dat ik de auto zou vinden... en jahoor, daar was ie! Jammer genoeg wel een straat of 2 verderop... en aangezien ik me net realiseerde dat ik me telefoon niet bij me had, kon ik maar beter gaan rennen.... Ik stond op het punt om op te geven en maar een taxi naar het hotel te nemen om ze daar op te wachten toen ze voor een stoplicht stonden.... Vooruit dan maar... gelukkig duurde het wel lang, en kon ik ze eindelijk inhalen :) En het liep allemaal goed af, dus we konden er wel om laggen :)
Ook gingen we nog naar een belangrijk fort waar de fransen verslagen waren.

De volgende dag gingen we naar een ander deel van puebla, en onder andere naar een kerk. Die kerk was gebouwd op een voormalige piramide, en was allemaal wel mooi enzo, en daarbuiten stond iemand delicatesses te verkopen... Waaronder lekkere sprinkanen :) yummie! De meeste probeerden er wel eetntje, maar volgensmij vond niemand het echt lekker. (volgensmij mis ik hier een dag...)

Daarna gingen we naar Jacapulco, midden in de jungle! Het was jammergenoeg wel bewolkt... Na geluncht te hebben gingen we op een korte wandeling, naar een plaats waar we 25 meter konden absailen bij een rotswand... Niet heel speciaal, omdat ik dit al redelijk vaak gedaan heb, wel leuk nonetheless.... Die avond gingen we ook in een Temazcal, dat is een soort iglo van steen, waar je een soort stoombad hebt... Soms was het wel heel sterk, maar wel leuk om gedaan te hebben. Soms kon ik nog geen meter zien. Dit alles ging gepaard met zingen en het knakken van gewrichten...

Weer lekker naar bed om de volgende dag vroeg op te staan voor een potje rafting! Mijn volgende familie had hun gopros mee genomen, dus daar hebben we lekker filmpjes en fotos van. Het ging er redelijk wild aan toe af en toe, en als andere rafts dichterbij kwamen dan werd af en toe toch wat water heen en weer gegooid... Een van de leukste activiteiten van de reis denk ik. Daarna gingen we naar een adventure park, met touwen tussen de bomen om wat heen en weer te sjeezen... en daarna Gotcha!! lekker paintballen, en weer een paar nieuwe blauwe plekken erbij :)

Daarna op naar Veracruz, de grootste havenstad van mexico! Hier komen alle spullen van europa en de oostkust van america aan. Eerst gingen we naar antiek veracruz, waar cortez een stad stichtte, en daar is ook de eerste kerk van america. Behalve dat niet super veel interesants daar, een beetje vervallen. Daarna gingen we op een kleine toer door de stad, liepen wat rond en gingen wat eten. We zagen dat ze ergens een aanbieding hadden van 1 kg pastor (vlees) voor maar 180 pesos ofzo dus we bestelde een paar kilo... op het einde zat iedereen enorm vol, en hadden we 4,5 kg of vlees met z'n allen gegeten
bedenk dan ook dat we daar natuurlijk ook nog tortillas, kaas en andere dingen bij doen! Ikzelf had maar 15 tacos en een halve pizza gegeten... En nog een paar andere kleine dingetjes.

de volgende dag gingen we naar een fort aan zee, en daar keken we wat rond, en klooiden we wat rond met een slowmotion camera die we hadden. Daarna gingen we naar een museum met rare dingen, en toen was het een uur of 6, tijd om klaar te maken voor oud en nieuw! Er waren misschien 2 vuurpijlen, maar het was wel gezellig :)

Aangezien we de vorige dag pas rond een uur of 6 gingen slapen, stonden we pas later op en gingen we naar oaxaca, een hele mooie stad waar we naar een dans ding van 3 uur zouden gaan... Mijn vader had daar echter neit zo'n zin in, dus we gingen toen maar lekker eten :) de volgende dag vertrokken we terug naar Leon.

En tijdens deze reis zag ik heel veel verschillende delen van mexico, woestijn, typisch mexicaans, jungle, strand, dennebossen als in de alpen, en nog wel meer! Het is zo prachtig in divers, en zeker weten het mooiste land waar ik tot nu toe in geweest ben.

Nu ben ik weer terug in leon, en heb nog maar een weekje vakantie. De volgende paar dagen komt een jongen uit zuidafrika, en gaat het meisje uit australia weer terug... :/

tot de volgende keer! Misschien dat ik over een week de fotos heb en die toevoeg aan dit verslag,
adios

  • 06 Januari 2014 - 08:37

    Anton:

    Leuk verslag Jelle. Gelukkig horen we weer iets van je. Zo te lezen is Mexico een land om naar toe te gaan. Dat ga ik doen in mei. Bedenk alvast maar waar ik mijn 2 weken zonder jou het beste aan kan besteden.
    Anton

  • 06 Januari 2014 - 23:19

    Maaike:

    jelle! klinkt lekker allemaal! leuk verslagje weer! ik kom ook nog wel n keer langs oke? als ik de loterij win ofzo. deal?

  • 07 Januari 2014 - 04:55

    Jelle Visser:

    deal doen we ff :) of we gaan later terug en dan betaal jij ook mijn ticket ;)

  • 07 Januari 2014 - 21:27

    Marijke:

    Hoi Jelle,
    Leuk verslag, wat een bofkont ben je !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, León de los Aldamas

México YEP

Mijn uitwisselingsjaar naar México!

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

Het einde

20 April 2014

Queretaro y semana santa!

17 April 2014

Snelle Update

01 Maart 2014

Ruta Maya!

23 Januari 2014

Back to school!
Jelle

Na deze blog ooit gebruikt te hebben voor mijn uitwisseling in México na de middelbare school, wek ik 'm nu opnieuw tot leven nu ik weer terug keer naar México om daar aan de universiteit te studeren. Deze keer zal het echt studeren zijn, niet voor spek en bonen, en daarna zal ik rond gaan reizen in latijns amerika voor onbepaalde tijd.

Actief sinds 06 Juli 2013
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 45866

Voorgaande reizen:

30 December 2018 - 31 December 2021

Study Monterrey/reizen latinoamerica

25 Juli 2013 - 01 Juli 2014

México YEP

Landen bezocht: