Una casa nueva!! - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Jelle Visser - WaarBenJij.nu Una casa nueva!! - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Jelle Visser - WaarBenJij.nu

Una casa nueva!!

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

14 November 2013 | Mexico, León de los Aldamas

Hello allemaal,

Ik ben zo'n 2 weken geleden (vrijdag 31) verhuist naar mijn nieuwe huis (foto's van de verhuizing tussen de foto's) en het is een heel tof huis. Nu is ondertussen het meeste opgezet, er is eindelijk internet, tv en telefonie... Dus raad eens, mijn spullen zijn gepakt, omdat ik morgenochtend naar mijn volgende familie ga :'( De afgelopen 2 weken waren dus redelijk chaotisch. Voornamelijk bezig met verhuizen enzo, voor de rest waren er nog een paar andere dingen. Vera en ik waren gevraagd of we een filmpje konden maken waarom de exchange students to be (die moeten rond december-januari hun land kiezen) per se mexico moeten kiezen! Natuurlijk kunnen wij dat, maar daar moest ik wel even over na denken wat allemaal, en dat nam toch wat tijd in beslag.

Naast het helpen met verhuizen en de dagelijkse bussines (football enzo) waren vooral mijn broertje en ik lekker het huis aan het ontdekken, en spelen met de nieuwe dingen. Zo gingen we lekker zwemmen en klooien met de nieuwe 3D tv :) Ik heb niet heel erg veel te zeggen denk ik, al mijn spullen zijn gepakt, en daar zit ik nu heel tereurig naar te kijken, want het is toch heel echt dat ik naar me volgende familie ga. Niet alleen betekend dat dat ik deze geweldige familie ga verlaten, dat betekend ook dat ik al op 1/3 van mijn uitwisseling zit! :O

Gelukkig woont mijn volgende familie zo'n 3 straten van mijn huidige huis vandaan, dus ik kan altijd langs komen! :) Mijn volgende familie is ook erg aardig, en heeft wat meer siblings van mijn leeftijd. Jammer genoeg wel een stuk strenger. Maar ik hoop dat omdat ik een jongen ben (de huidige bewoner is een uitwisselingsstudente uit italie) en omdat ik volwassen ben (holy shit, nu moet ik opeens verantwoordelijk zijn en me volwassen gedragen! :O) hoop ik dat ze bij mij wat minder streng zijn, maar dat zullen we zien.

Want mijn familie (mijn eerste familie dus, waar ik nu bij woon, en die altijd familie zullen blijven :) ) Heeft mijn gastbroer, die altijd met ze vrienden uit ging, en dat zijn mijn ouders gewend, dus die hoeven niet "geleerd" te worden hoe met exchange students om te gaan, die liever naar feesten gaan dan huiswerk doen. Mijn volgende familie is iets braver, en die zijn dat dus niet gewend, maar misschien dat het lanzaam wat wordt... En mijn 3e familie is ook heel tof, met een 3ling van 21 en die is gelukkig niet al te steng, en ze wonen in down town, wat betekend dat er veel dingen op loop afstand te doen zijn, wat in mijn colonie dus echt niet het geval is... oh well, pros and cons to everything...

En zoals ze in mexico altijd zeggen, mañana mañana, jammer genoeg, morgenochtend, als ik naar school ga, ga ik niet alleen met mijn schooltas, maar ook met al mijn andere spullen naar buiten. Gelukkig mag ik mijn mobiel en laptop (die ik van mijn familie geleend heb) blijven gebruiken, dat bespaart wel wat gedoe. Ook is aanstaand weekend het festival del globos, een luchtbalon festival, en dat wordt waarschijnlijk wel erg tof! En de week daarna gaan we eindelijk naar Ixtapa, en dat wordt ook wel een feestje als het goed is! :)

Adiós amigos!

• 14 November 2013 - 08:05

Marijke :

Hoi Jelle,
    Succes met de overstap, het wordt vast weer leuk en interessant!!
    Groetjes Marijke

• 14 November 2013 - 08:42

Anton:

Hai Jelle,
    Wat een absurde luxe als je jou foto's zo bekijkt. Kan je straks in Nederland nog wel in een studentenflatje wonen? Veel plezier bij je volgende familie, hopelijk kan je daar weer skypen!
    Liefs, Anton

• 15 November 2013 - 20:39