Tijd voor het volgende avontuur! - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Jelle Visser - WaarBenJij.nu Tijd voor het volgende avontuur! - Reisverslag uit Castricum, Nederland van Jelle Visser - WaarBenJij.nu

Tijd voor het volgende avontuur!

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

27 December 2018 | Nederland, Castricum

Het is alweer een ruime 4 jaar geleden sinds mijn vorige blog hier. Het heeft ook wel even geduurd voordat ik weer echt op avontuur kon gaan. Ik wou graag eerst nog wel mijn studie afronden in Eindhoven. Zo lang kon ik echter niet wachten, dus ik heb besloten om mijn studie af te gaan ronden in Monterrey (Nuevo Leon, México).
De komende 5 maanden zal ik daar gaan wonen en studeren, en dan zal ik hopelijk México op een nieuwe manier iets zelfstandiger kunnen ervaren. Mijn studie zal daar halverwege mei afgerond zijn, waarna ik ook direct verder zal reizen, want in Monterrey kan het Mei-Juni wel 45+ graden worden!
Deze reis zal mij dan zuidwaarts nemen, eerst naar Guatemala, en verder moet ik maar zien waar ik terecht ga komen en wat ik ga beleven. In Guatemala heb ik laatst super veel moois gezien, maar ook veel over moeten slaan ivm tijdgebrek, dus nu ik alle tijd van de wereld heb wil ik dat graag nog een keer wat beter bewonderen. Daarna misschien nog een beetje midden america, of caribische eilanden. Het plan staat nog totaal niet vast, wat zowel bevreidend als een nieuwe ervaring is.
Ik ben heel benieuwd hoe ik het ga vinden om voor zo lange tijd alleen te gaan reizen, maar ik verwacht nog wel regelmatig wat reisgezeldschap te kunnen vinden.
Bij gebrek aan facebook en andere social media wou ik er met deze blogpost nog even update geven, en dan hoop ik dat de mailinglijst nog een beetje up-to-date is en functioneert. Ik verwacht wel dat ik mijn toekomstige blogs in het engels ga schrijven. En voor gemak, en dan is het toch ook wat toegankelijker als ik het door wil sturen naar buitenlandse vrienden.
30 december vlieg ik vroeg in de ochtend naar Cancun, waar ik dan één nachtje blijf slapen, waarna ik dan naar Vallarta vlieg. Daar ontmoet ik mijn familie (van m'n exchange) en ga ik met hun oud en nieuw aan het strand vieren. Dan na een paar dagen zal ik naar Monterrey vertrekken, waar ik zal gaan studeren. 7 Januari begint mijn introweek daar, een introductieweek voor de buitenlanders, niet het feestfestijn dat we gewend zijn van nederlandse introweken. De week daarna op de 14e beginnen dan mijn colleges (in het spaans!).
Ik verheug mij enorm op dit nieuwe avontuur, maar het is ook wel heel vreemd dat ik over 3 dagen al voor onbepaalde tijd vertrek, en de laatste tijd van zo veel mensen afscheid heb moeten nemen. Het pakken is nog druk onderweg, en ik zal het pas echt beseffen dat mijn nieuwe avontuur aangebroken is zodra ik voet op Mexicaanse bodem zet. De grijze luchten en koude dagen zal ik in ieder geval niet missen.
De volgende update zal waarschijnlijk komen als ik een beetje gesetteld ben en aan colleges e.d. begonnen ben.
Hopelijk kan ik iedereen thuis zo nog een beetje op de hoogte houden, en vinden jullie het leuk om zo op afstand een beetje mee te kunnen genieten van mijn avonturen!

Jelle

  • 28 December 2018 - 19:23

    Anton:

    Ja, spannend om te vertrekken zonder een plan van wat je na je studie gaat doen. Een hele nieuwe ervaring. Geniet ervan.

  • 30 December 2018 - 08:04

    Els Van Der Pol:

    Wouw, Jelle, een nieuwe stap op je levenspad! Fijn dat je ons op de hoogte houdt. Goede en veilige landing en een fijne jaarwisseling! Jan & Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jelle

Na deze blog ooit gebruikt te hebben voor mijn uitwisseling in México na de middelbare school, wek ik 'm nu opnieuw tot leven nu ik weer terug keer naar México om daar aan de universiteit te studeren. Deze keer zal het echt studeren zijn, niet voor spek en bonen, en daarna zal ik rond gaan reizen in latijns amerika voor onbepaalde tijd.

Actief sinds 06 Juli 2013
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 46034

Voorgaande reizen:

30 December 2018 - 31 December 2021

Study Monterrey/reizen latinoamerica

25 Juli 2013 - 01 Juli 2014

México YEP

Landen bezocht: