Back to school! - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Jelle Visser - WaarBenJij.nu Back to school! - Reisverslag uit León de los Aldamas, Mexico van Jelle Visser - WaarBenJij.nu

Back to school!

Door: Jelle

Blijf op de hoogte en volg Jelle

23 Januari 2014 | Mexico, León de los Aldamas

En weer terug naar school Nieuw semester, nieuwe classen en nieuwe klasgenoten. Deze periode zijn bijna al mijn lessen in het spaans, en dat maakt het een stuk interesanter. Ook kon ik zelf mijn vakken kiezen, en heb ik er iets minder, zodat ik wat meer kan slapen en nog wat tijd heb voor de sportschool :)

Ik dacht dat het toch al wel een redelijke tijd was sinds ik een blog geschreven had, dus ik wou toch maar ff wat schrijven... nu kan ik echter niet veel bedenken. Maargoed... School is weer begonnen... Maar voor al dat was ik een paar keer naar het vliegveld gegaan.

De eerste keer was om Kreesan, een jongen uit zuidafrika welkom te heten. Hij spreekt alleen engels maar is nu langzaam spaans aan het leren. Daarna om afscheid te nemen van Rosie. Ze was onze oldie, maar nu zijn wij dus zelf oldies... Het was heel raar... Ze was hier in het begin om alles uit te leggen, en ons te helpen als we dingen niet begrepen, en nu moeten wij dus die rol over nemen voor Kreesan. Hugo, een andere jongen uit australie ging samen met haar terug. Bij Rosie stond de tap open, bij Hugo viel het echter best mee. De maandag daarna was de eerste schooldag.

Het was geen soepele start. Mijn eerste schooldag was er maar 1 klas correct. Spaans met de mexicanen. De volgende les was spaans. Onze lerares had echter al een groep mexicanen, dus dat moesten we toen wisselen. Hierdoor moesten we echter een andere engels klas hebben. En daarna had ik multimedia, daar was helemaal niemand, dus toen kon ik weer wat anders zoeken. Dat werd literatuur. Om even het engels gedeelte uit te leggen, sinds ik hier ben is mijn engels erg verslechterd, dus het leek mij wel een goed idee om een paar keer per week engels te nemen. De lerares in een gringo, dus zij spreekt wel goed engels, helaas is het niveau van de rest een beetje teleurstellend. Het is wel lekker makkelijk, en even een pauze van het spaans.

Ik begrijp nu wel bijna alles, ik kan makkelijk gesprekken hebben en hoef niet heel vaak meer naar woorden te zoeken, en ik heb nog 5 maanden te gaan. Voor mijn exchange had ik gedacht dat het wel sneller zou gaan, dat ik het allemaal al zou begrijpen na 3 ipv 5 maanden, maar na een paar weken hier, dacht ik dat ik er nooit zou komen. Gelukkig had ik een hele aardige familie, die engels sprak en me heel welkom liet voelen. Zo zat ik dan ook nooit in de stress omdat ik mezelf niet uit kon drukken. Nu spreekt mijn familie echter geen engels, wat weer erg goed is voor mijn spaans.

Voor de rest zijn mijn acctiviteiten hier niet heel weeld. Vaak spelen we wat biljart, of roken we shisha. Paintball en films zijn ook niet ongebruikelijk... Nou adios, ik schrijf binnekort nog wel eens wat

  • 24 Januari 2014 - 10:40

    Marijke :

    Hoi Jelle,
    Lekker dat het zo goed gaat met je Spaans Ben benieuwd wat je straks van de Mexicaanse literatuur weet;) veel plezier weer!

  • 24 Januari 2014 - 21:14

    Anton:

    Hai Jelle, Mooi dat je zo goed Spaans spreekt. Dan kan jij me straks in mei tenminste goed bijstaan. Wat goed dat je ook weer aan sport doet. Je spieren moeten ondertussen zeker weer op spanning komen, na zolang niets gedaan te hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, León de los Aldamas

México YEP

Mijn uitwisselingsjaar naar México!

Recente Reisverslagen:

17 Juni 2014

Het einde

20 April 2014

Queretaro y semana santa!

17 April 2014

Snelle Update

01 Maart 2014

Ruta Maya!

23 Januari 2014

Back to school!
Jelle

Na deze blog ooit gebruikt te hebben voor mijn uitwisseling in México na de middelbare school, wek ik 'm nu opnieuw tot leven nu ik weer terug keer naar México om daar aan de universiteit te studeren. Deze keer zal het echt studeren zijn, niet voor spek en bonen, en daarna zal ik rond gaan reizen in latijns amerika voor onbepaalde tijd.

Actief sinds 06 Juli 2013
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 45821

Voorgaande reizen:

30 December 2018 - 31 December 2021

Study Monterrey/reizen latinoamerica

25 Juli 2013 - 01 Juli 2014

México YEP

Landen bezocht: